Saturday, June 5, 2010

..Cuci Headquarter Pusat Tuisyen Cepat Pandai..

Assalamualaikum,,

cuti akhirnya tiba untuk saya wahai encik,cik,tuan,puan,datuk,nenek sekalian. Cuti adalah satu fanomena indah kepada saya kerana ia dapat mendatangkan memori yang cukup manis lagi menggamit memori.

2 hari yang lepas, saya yang baik hati telah menolong kakak saya bersama beberapa orang rakan-rakan seperjuangannya iaitu kak Rin(Cik Sazarin PET), Ren(Tan Ying Ren) dan Azuan(a.k.a Twister) untuk mengemas serta menghias pusat tuisyen kakak aku yang akan datang. Turut serta menemani aku adalah Aima, sorang kawan yang baik.

Pertama-tamanya datang, aku disuruh pergi makan oleh kakak aku di Mara berdekatan. Best betul!! tak buat apa-apa lagi sudah di suruh makan. Selepas itu, diberinya pula RM50. Ish,ish, tergugat iman aku!!

Aku dengan Aimapun apa lagi, hentam la satu pinggan mi goreng dengan air milo. Kenyang betul.

hihihi. itu baru upah!!

setibanya kami di bangunan kakak aku, bermulalah seksaan gegile bak kata aku yang pandai. Berkotak-kotak buku kita angkat pastu bawa pergi tingkat 2. Nak tercabut pingging aku. Kotak pula bukan nak ringan, berat juga yang ada.

Selepas itu, aku dengan aima disuruh cuci lantai. Diorang dan beli Ajax Fabuloso tetepi tak nak guna. Nak Dettol juga. Satu kes pula Kitorang kena cari.

Lepas tu, Sempang buat hal, kedai dekat-dekat cuma ada dettol mandi. Punyalah jalan sampai target. Alhamdulillah beberapa kedai sebelum Target ada sebuah kedai runcit. Kitorangpun jengguklah kat dalam tu. Nasib baik ada. Akhirnya kita balik. Tapi, belum happy lagi. Kitorang kena panjat gunung. Hai, penah sungguh. Akhirnya sampai.

Kita mula la cuci lantai. Kakak aku pula sorang-sorang cuci jamban. Busuk!!

Dipendekkan cerita, semua kerja dah habis. Kita semua keluar untuk cari tikar getah. Semua kedai kita pergi, tak ada langsung yang murah. Kitorangpun pergi sampai ke air hitam dan jumpa satu kedai orang Pakistan. Akhirnya dapat beli 3 gulung karpet kelabu. Orang Parkistan yang layan kitorang tu entah kenapa senyum satu macam je dekat aku. geli a.

Akhirnya kami balik dengan happy go lucky..

No comments:

Post a Comment