Tuesday, June 1, 2010

..Cakoi oh Cakoi..

Assalamualaikum,

Cakoi merupakan salah satu makanan tradisional yang sangat mengiurkan apabila melihatnya. Tetapi bagi keluarga aku, ia salah satu kuih yang hanya terdapat tepung yang amat susah dihadamkan dan 100% kanji. Sesiapa yang memakannya memang akan dibunuh oleh minyak yang menyeliputinya yang akan menghasilkan satu ketul lemak yang entah kurun ke berapa baru akan hilang.

Aku berasa amat sedih kerana aku adalah salah satu mangsa cakoi yang sekarang tengah mengidam makanan tradisional tersebut. Tadi aku mengajak ibu aku pergi membeli cakoi. Tapi malang sekali, ibu aku banyak kerja. So, hancus harapan..

Sekarang ini, aku sedang mencari resepi kuih tersebut dan akan mengguna tangan aku sendiri untuk membuatnya. Doakan aku berjaya

No comments:

Post a Comment